Collega aan het woord

“Thuis voelen bij werk- en opdrachtgever”, co-founder Wesley Tak

Wesley Tak werkt sinds 2010 in de technische sector en besloot in 2020 om Techfield op te richten, samen met 2 co-founders. Hij vertelt ons graag waarom hij dat heeft gedaan, waar Techfield voor staat en hoe hij tegen de verdere ontwikkeling aankijkt.

hero-image

Waarom wilde je Techfield oprichten?

In de 12 jaar dat ik multidisciplinaire ervaring heb opgedaan in het vak, heb ik bij verschillende technische bedrijven ervaren hoe het is om projectmatig ingezet te worden én om in vaste dienst te zijn.

Steeds viel me weer op hoe dezelfde rol heel divers kan worden geïnterpreteerd en dat bij elke opdracht(gever) de praktijk heel anders kan zijn. Iedere rol is net anders – en natuurlijk is ieder mens weer anders in zijn of haar wensen en mogelijkheden.

Daar werd naar mijn idee niet genoeg op ingespeeld door opdrachtgevers noch werkgevers, ik miste de persoonlijke interesse die verder keek dan de bullet points in de functieomschrijving.

Ons doel is daarom om technisch professionals een plek te bieden waar ze het gevoel hebben dat ze zich tegelijkertijd thuis voelen bij ons en op hun plek zijn bij de organisatie waar ze aan het werk gaan.

En de grootste reden daarvoor, is dat ik dat voor mezelf ook wil!

 

Welke benadering heeft Techfield richting (nieuwe) collega’s?

Om die goede basis te kunnen bieden, wordt er eerst gekeken naar de behoefte van de collega. Wordt die gelukkig van werken op een drukke, dynamische omgeving? Of heeft deze persoon nou juist meer behoefte aan een rustige setting? Zijn er overige behoeften die van belang zijn, bijvoorbeeld wat betreft cursussen of opleiding?

Waar is het meest behoefte aan qua secundaire arbeidsvoorwaarden? Ieder individu is uniek en heeft zijn of haar eigen wensen. Wij proberen hier altijd zo veel mogelijk in mee te denken, werken en bewegen.

Soms kunnen we niet 100% aan alle wensen tegelijk voldoen, maar daar zijn we dan ook transparant over. Het is dan vaak een situatie waarin je moet kiezen tussen twee serieuze opties, waarvan alleen jij kan bepalen wat belangrijker is voor jou. Bijvoorbeeld de ene opdracht waar de werkplek geweldig is, maar die net iets minder verdient dan die beter betaalde andere opdracht – maar waar je in een ‘ietwat gedateerd pand’ werkt.

 

Hoe zien we jouw persoonlijkheid terug in Techfield?

Positiviteit, humor en laagdrempelig contact: ik sta altijd open voor vakinhoudelijke vragen of een luchtig praatje. Waar mogelijk ben ik altijd bereid om te helpen.

Deze instelling willen we allemaal graag uitstralen bij Techfield. Het hoeft namelijk niet alleen maar over werk te gaan!

Waar liep je tegenaan bij het opstarten van Techfield?

Bij het opstarten van Techfield was het lastig om te bepalen welke essentiële dingen ik miste bij andere werkgevers – en vooral hoe wij dat dan beter zouden gaan aanpakken.

Hier is gelukkig wel de conclusie uit gekomen dat het niet alleen ging om mijn eigen gevoel daarin, maar juist dat iedere techneut anders is en dat juist daar rekening mee gehouden moet worden!

 

Hoe ontwikkelde jouw eigen rol bij Techfield zich?

Doordat ik zelf op een leuke, veeleisende opdracht zit bij een klant, maak ik de ontwikkelingen bij de andere Techfielders niet dagelijks mee, wat soms een nadeel is.

Aan de andere kant werk ik ‘achter de schermen’ continu mee aan de visie en ontwikkeling van de organisatie, speel ik een grote rol bij het aannemen van nieuwe collega’s en het helpen zoeken naar interessante opdrachtgevers.

Bovendien werk ik samen met gelijkgestemden die ik gaandeweg heb leren kennen, waardoor ik weet dat alle Techfielders in goede handen zijn!

 

Waar ben je het meest trots op?

Ik ben het meest trots op de snelle groei en ontwikkeling van Techfield.  Toen ik ben begonnen bij onze klant op Schiphol, was ik nog de enige Techfielder. Nu zijn we in totaal met 15 Techfielders en zitten we alleen op locatie Schiphol al met 3 man sterk.

Het geeft mij een goed gevoel om Techfielders aan het werk te zien bij een tevreden klant. Wat ik zelf ook heel prettig vind, is dat mijn opdrachtgever erin meegaat dat ik wekelijks een dag op afstand werk. Die dag besteed ik graag op het Techfield kantoor in Utrecht, om zoveel mogelijk collega’s te zien en te spreken. Naast dat het fijn is om op de hoogte te blijven, is het een supertoffe plek om te werken en te socializen.

 

Wat zijn de plannen voor de toekomst?

We willen onze Techfielders nog meer bieden op het vlak van persoonlijke begeleiding en supervette bedrijfsuitjes. En alle collega’s de kans geven om met eigen ideeën te komen om hun eigen toekomst en die van Techfield samen vorm te geven!

Ben je benieuwd wat Techfield voor jou kan betekenen en wil je een keer langskomen voor een (non) alcoholisch drankje?

Stuur Wesley of een van zijn collega’s een bericht via w.tak@techfield.nl of kijk op de website Techfield | Contact!

author-image
Wesley Tak

Co-founder & Sr. werkvoorbereider

author-image
Wesley Tak

Co-founder & Sr. werkvoorbereider