Op een gegeven moment is afgevraagd: "Wie zijn we nu, wie willen we zijn en hoe geven we dit vorm?" Hoe vertalen wij onze unieke mix van professionaliteit, gezelligheid, saamhorigheid en continue ontwikkeling in een merk dat de buitenwereld zou aanspreken? Het was tijd voor een rebranding, met een nieuw logo, een nieuwe website en een nieuwe 'look and feel'.
De eerste stappen naar 2.0
Het team had technische expertise, maar had hulp nodig om hun visie om te zetten in een herkenbaar merk. Dit is waar zusterorganisatie Match-Lab en andere partners in beeld kwamen. Samen met Renzo van den Berg, de ontwerper van het nieuwe logo, en Siebe van Anbeek, die het nieuwe manifest van Techfield schreef, creëerden ze een verhaal dat Techfield's identiteit op de juiste manier weerspiegelt. Het resultaat? Een fris kleurenpalet, nieuw logo en een gloednieuwe website. Techfield is herboren.
Visie voor de toekomst
Dwight Oehlers, een van de drijvende krachten achter Techfield, heeft een duidelijke visie voor de toekomst.
"Wat voor mij persoonlijk de mooiste doelstelling zou zijn, is als we inderdaad gewoon een mooie en technische community opbouwen. Dat hoeven niet de meeste mensen te zijn, maar wel de béste mensen, waarmee we gewoon mooie dingen kunnen doen." Aldus Dwight.
“Enerzijds zijn wij in staat hen langere tijd te begeleiden in hun carrière, zorgen wij voor die gave projecten en anderszijds kan iemand bijvoorbeeld als junior werkvoorbereider binnenkomen, junior werkvoorbereider binnenkomt, net uit de schoolbanken, een aantal stappen kan doorlopen in z'n carrière, daar wat opleidingen bij kan volgen of cursussen. En dat je gewoon iemand ziet groeien onder jouw vleugel in de loop der jaren. Dát vind ik heel gaaf.”
Voor Techfield is dit nog maar het begin. Met een goede basis, heldere visie en een toegewijd team zijn wij klaar voor de toekomst. Het startschot is gelost, de eerste stappen zijn gezet, met Techfield 2.0 zijn we klaar om de uitdaging aan te gaan.